Få svar på dina frågor

På den här sidan kan du hitta svar på många frågor som andra tidigare har ställt. Hittar du inte det du söker är du alltid varmt välkommen att kontakta oss direkt.

BÄKO AB är en försäljningsorganisation vars enda syfte är att verka för att våra bagare ska ha de bästa förutsättningarna att ha en så bra verksamhet som möjligt.

Moderbolag är BÄKO Schleswig-Holstein eG som har ett lager i Kropp som ligger ca. 50 km söder om den danska/tyska gränsen. Alla dagliga/praktiska uppgifter som är relevanta för bagaren hanteras här.

BÄKO AB består av kompetenta människor som alla har ett dagligt mål att ge svenska bagare de bästa förutsättningarna att ha ett konkurrenskraftigt företag.

Nej, det kan du inte, vi har också många svenska varor. Vi har bland annat samarbete med de bästa leverantörerna i Sverige, vilket gör att du kan få de bästa svenska och utländska produkterna till det mest förmånliga priset.

Du blir kund genom att kontakta säljaren som är ansvarig i ditt område och via honom  får du information om hur vi aktiverar er som kund hos oss.
Se under kontakt.

Allt om leveranser och frågor om varor mm:
Magnus Svensson vår säljare eller vår kundservice.

Se alla BÄKO-säljare och BÄKO kundservice tillsammans under kontakt.

Alla på BÄKOs kundservicekontor talar svenska, så du behöver inte tveka att kontakta dem!

Hos BÄKO får du dina vanliga leveranser utan kostnad, men du måste beställa minst 5 000 SEK (exkl. moms och skatter) vid första beställningen, därefter 10 000 SEk åt gången. Om ordern är betydligt mindre flyttas den till nästa leveransdatum. Se mer om leveransvillkoren i nästa fråga.

För att få leverans från BÄKO måste du vara registrerad i vårt system (detta kan ta upp till 8 dagar), du måste beställa minst 10 000 SEK (exkl. moms och skatter) åt gången och det ska finnas fri tillgång till att kunna lämna varorna på din leveransadress. Leverans är i princip fri frakt. Leverans sker efter överenskommelse med BÄKO-säljaren/BÄKO kundservice, var eller varannan vecka en vardag. Vid sen beställning (se definition) kommer vi att försöka uppfylla leveransförfrågan, kan dock inte garanteras och leveranskostnader kan förekomma.

Autogiro debiteras efter 5 dagar.

2 arbetsdagar före leverans, kl 23.00. T.ex. Om du får varor på måndag måste du beställa senast torsdag kl 23.00. OBS: Om det är helgdagar kan deadline och leveransdag flyttas! Detta gäller både tyska och svenska helgdagar.

Föremål märkta med ”*” efter artikelnamnet är en upphandlad vara. Det betyder att dessa varor inte finns i lager! De beställs först när du har beställt varan i BIBS. Det gör att det tar längre tid innan du får din vara, vanligtvis tar det mellan 1-3 veckor. Men längre leveranstider kan förekomma. Slutligen, beställ i god tid om du behöver dina varor till en viss tid. OBS: Beställningsvaror kan inte ångras från det att BÄKO har beställt varan från leverantören. Upphandlingsartiklar returneras i princip inte!

Du hittar BIBS här på startsidan av vår hemsida (överst till höger), du loggar in med ditt användarnamn och lösenord och är redo att beställa varor.
Du får användarnamn och lösenord när du skapats som kund. Kundnummer måste vara hela numret med 7 siffror, för användarnamn och lösenord är det bara att använda både versaler och gemener. Hitta instruktioner för BIBS under menyn ”SERVICE / Varubeställning” Fungerar det inte , kan man gå in BIBS här:

BIBS

SmartBIBS

Kontakta BÄKO Kundtjänst som kan hjälpa dig.

SmartBIBS är en anpassad version av BIBS som är gjord för användning på surfplattor. Den är optimerad för pekskärm, dessutom inkluderar inte SmartBIBS priser som den största skillnaden. Detta gör SmartBIBS mycket snabb för dagligt bruk! För ytterligare information, se guiden till SmartBIBS under fliken ”Artikelbeställning”.

Kontakta BÄKO Kundservicekontor som hjälper till i första hand. Om problemet är att BIBS inte är tillgängligt kan du omedelbart lägga din beställning (särskilt om den är nära din deadline).

På våra bästsäljande artiklar kan du snabbt och enkelt själv ladda ner ett produktblad via BIBS. Du måste söka efter föremålet och sedan titta i det nedre vänstra hörnet. Under ”Detaljerad artikelinformation” – finns ett produktblad! Du klickar på ”Produktdata” för att ladda ner databladet i PDF. Om det inte står ”Produktdata” vänligen kontakta BÄKO Kundtjänst så hittar de databladet åt dig så snart som möjligt.

BÄKO AB rapporterar nyheter, erbjudanden m.m. via mail, därför är det alltid en bra idé att dagligen kontrollera din mail du angivit till BÄKO! Dessutom kan du självklart alltid få information genom din BÄKO-säljare, speciellt gällande nya produkter, kampanjer m.m.

Speciellt till påsk och jul har BÄKO ett litet urval av varor speciellt för högtiderna – t.ex. pepparkakor och förpackningar inför julen. Dessa beställs inte i större mängder och säljs endast så långt lagret räcker – för att säkerställa leverans, beställ det du behöver i god tid! Dessutom behandlas sådana säsongsvaror som anskaffade varor, dvs. dessa varor kan inte avbokas så fort varorna är beställda och vi tar inte heller tillbaka säsongsvaror!

Kontakta BÄKO-Kundservice i god tid för att informera om under vilken period du har stängt, så att inga varor levereras under denna period. BÄKO-Kundservice kan även lägga en beställning till dig fram till efter semestern, så du slipper beställa i panik första dagen hemma från semestern. Informera även din BÄKO-konsult om din semester.

Du är alltid välkommen att kontakta oss för ytterligare frågor, om du inte hittar svar på denna sida.

Bli kund

De bästa varorna till bra priser

Här kan du se allt om hur du skapas som kund, allt om våra försäljnings- och leveransvillkor, hur du beställer i vårt system BIBS och vilken typ av recept du har tillgång till via vårt moderbolag BÄKO Schleswig-Holstein eG.

Läs mer